Jak poradzić sobie z byciem zdradzanym
19 maja 2022Jeśli zostałeś zdradzony, możesz przeżywać burzę emocji. W jednej chwili możesz czuć się zdruzgotany, a w następnej - wściekły. Złamane serce może prowadzić do poczucia wstydu...
Skuteczni liderzy szybko podejmują decyzje. W niektórych przypadkach nie zawsze są to decyzje właściwe, ale najlepsi liderzy są zdyscyplinowani (i pewni siebie), aby codziennie podejmować wiele małych i dużych decyzji, dzięki którym ich firmy idą do przodu. Jak więc to robią, nie pozwalając, by powstrzymał ich strach i wątpliwości? Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych wniosków, jakie wyciągnęliśmy od skutecznych liderów, aby pomóc Ci nauczyć się podejmować decyzje z taką samą szybkością i umiejętnością.
Jak powiedziała Jessica Alba w wywiadzie dla Forbes: "Nigdy nie chcesz być najmądrzejszą osobą w pokoju". Jesteś tak mądry, jak zespół, którym się otaczasz, więc upewnij się, że znasz swoje słabe strony i zatrudnij ludzi, którzy wypełnią te luki w wiedzy. Dzięki temu będziesz mieć zaufanych ekspertów, którzy będą Ci doradzać, gdy będziesz musiał podejmować decyzje wykraczające poza Twoją strefę komfortu. Doskonali doradcy to także świetne rady. Chcesz mieć rówieśników, którzy będą zmuszać Cię do obrony Twoich decyzji, tak abyś dokonał najlepszych z nich.
Prokrastynacja to jedno z największych wyzwań, z jakimi muszą się zmierzyć liderzy. Problem w tym, że często odkładamy na później lub unikamy tego, czego najbardziej się obawiamy. Spróbuj najpierw zmierzyć się z problemami, które wywołują największy niepokój, aby zdusić je w zarodku i zapobiec dalszemu narastaniu stresu i pogłębianiu się dyskomfortu. Mamy też tendencję do odkładania na później decyzji, które są przyziemne lub mniej ekscytujące niż inne. Nie pozwól, by "nudne decyzje" Cię powstrzymywały. Na przykład, jeśli musisz podjąć kilka decyzji prawnych przed sezonem podatkowym, nie odkładaj ich na koniec listy tylko po to, aby móc skupić się na pomysłach związanych z zaangażowaniem użytkowników. Kiedy prowadzisz firmę, najmniej efektowne wyzwania są tak samo ważne jak te najbardziej efektowne i ekscytujące.
Aby być skutecznym liderem, który podejmuje korzystne decyzje dla swojego zespołu, musisz być otwarty na konstruktywną krytykę. Zawsze pytaj siebie i członków swojego zespołu, jak możesz się poprawić. Następnie opracuj strategię, jak zrealizować otrzymane informacje zwrotne. Na przykład, jeśli słyszysz, że Twój proces myślowy, choć rozsądny, nie zawsze jest oczywisty dla Twojego zespołu, spróbuj napisać cotygodniową wiadomość e-mail z opisem ważnych decyzji, które podjąłeś w danym tygodniu, wraz z kilkoma punktami określającymi, dlaczego je podjąłeś i jaki masz nadzieję uzyskać rezultat.
Liderzy codziennie podejmują niezliczone decyzje, a większość z nich musi być podejmowana w totalnym chaosie i przy minimalnej ilości informacji. Trudno jest pamiętać o swoich celach długoterminowych, gdy każdego dnia trzeba podejmować dziesiątki drobnych decyzji. Na koniec każdego dnia sprawdź, czy Twoje cele długoterminowe są zbieżne z celami długoterminowymi, aby upewnić się, że prowadzisz swój zespół we właściwym kierunku. Jako lider musisz być w stanie skupić się na szczegółach, a następnie wznieść się ponad jednorazowe problemy i dostrzec szerszy obraz sytuacji.
Bez względu na to, jak bardzo jesteś zdenerwowany, nigdy nie daj po sobie poznać, że Twój zespół jest inny niż spokojny i optymistyczny. Jako lider jesteś w posiadaniu klucza do morale zespołu i opanowania firmy. Upewnij się, że dopracowałeś swoją inteligencję emocjonalną, aby stworzyć środowisko, w którym Twoi pracownicy będą mogli się rozwijać. Zestresowany, zły lub zdenerwowany szef tworzy nerwowe środowisko pracy i sprawia, że zespół traci wiarę w Twoje zdolności decyzyjne. Frustrację, krzyk i łzy zachowaj dla siebie w domu. Biuro wymaga od Ciebie jak najlepszego zachowania przez cały czas.
Możesz być geniuszem w podejmowaniu decyzji, ale jeśli nie potrafisz wyjaśnić, w jaki sposób Twoje decyzje przyczyniają się do realizacji ogólnych celów firmy, stracisz wiarę swojego zespołu. Umiejętność skutecznego komunikowania swojego procesu myślowego i powiązania go z szerszą wizją firmy jest również istotnym narzędziem podejmowania decyzji. Chcesz być strategiczny, racjonalny i zawsze iść do przodu. Niektórzy liderzy ograniczają czas, jaki poświęcają na każdą decyzję, aby zdążyć z zaspokojeniem wszystkich potrzeb firmy. Aby to zrobić, trzeba jasno ocenić problem, rozważyć różne opcje i opracować metodologię wyboru najlepszej z nich. Pozwól swojemu zespołowi uczestniczyć w procesie decyzyjnym, informując go o wszystkim na bieżąco.
Badanie opublikowane w czasopiśmie "Biological Psychology" wykazało, że ludziom trudniej jest podejmować decyzje w obliczu większej liczby opcji. Badacze odkryli, że paradoksalnie ludzie lubią mieć duży wybór opcji, ale jednocześnie są nimi przytłoczeni, co może prowadzić do negatywnych rezultatów. Aby pomóc sobie w podejmowaniu mądrych i efektywnych czasowo decyzji, ogranicz swoje opcje. Weź pod uwagę trzy lub cztery możliwe scenariusze i rozważ zalety i wady każdego z nich. Jeśli będziesz rozważać więcej, będziesz cierpieć z powodu nadmiaru możliwości wyboru.
Komentarze