BBiznes
Absolwenci startupów prowadzą kampanię na rzecz wsparcia MŚP
18 października 2021
Dwie poprzednie historie sukcesu Startups prowadzą nową kampanię mentorską, aby zapewnić wsparcie dla brytyjskich małych firm po wpływie pandemii koronawirusowej.
Założyciel sosu Reggae Reggae Levi Roots, który znalazł się w czołówce firm Startups w 2007 roku, oraz założycielka megabrand kosmetycznych i wellness Liz Earle, która była sędzią Startups Awards 2017, zostali ogłoszeni jako znane twarze stojące za programem.
Prowadzony we współpracy przez BT i Google, "Get mentored, Get growing" ma na celu pomóc brytyjskim MŚP odblokować korzyści płynące ze szkolenia umiejętności cyfrowych, napędzając wzrost i dobrobyt po pandemii.
Jako rozszerzenie swojego programu mentorskiego, BT i Google oferują małym firmom możliwość wygrania indywidualnej sesji mentorskiej z Levim i Liz, podczas której będą mogły skorzystać z ich doświadczeń w budowaniu i rozwijaniu marki oraz przystosowaniu się do świata cyfrowego.
Kim są Levi i Liz?
Jako siłacze stojący za dwoma odnoszącymi sukcesy imperiami biznesowymi, zarówno Roots, jak i Earle z pasją wspierają społeczność przedsiębiorców.
Po sukcesie w programie BBC Dragons Den, Roots jest dowodem na siłę mentoringu biznesowego, który pomógł mu przekształcić start-up przy kuchennym stole w firmę wartą 45 milionów funtów.
W 2007 roku wyróżniliśmy sos Reggae Reggae jako jeden z najbardziej przełomowych startupów w Wielkiej Brytanii, na krótko przed tym, jak szturmem zdobył branżę detaliczną.
Komentując swoje zaangażowanie w kampanię BT i Google, Roots powiedział: "Prowadzenie własnej firmy może być czasami przytłaczające i samotne, więc wiem z własnego doświadczenia Dragons Den, jak bardzo zmieniające było, zarówno zawodowo, jak i osobiście, pracować z kimś, kto mógł zrozumieć i docenić moje wyzwania i ambicje, i dać mi spersonalizowaną, znaczącą i możliwą do zastosowania poradę, a także praktyczne narzędzia i szkolenia, które pomogły mi zbudować i rozwinąć mój biznes".
"Jestem naprawdę zachwycony, że dostałem szansę, aby zapłacić to do przodu i podzielić się moją podróżą i spostrzeżeniami z dzisiejszą społecznością małych firm i pomóc im odblokować moc technologii cyfrowych, aby przyspieszyć ich wzrost".
Podobnie, Earle jest jednym z najbardziej udanych przedsiębiorców w Wielkiej Brytanii. Rozpoczynając karierę jako pisarka o zdrowiu i urodzie, współzałożyła wraz z najlepszą przyjaciółką swoją markę kosmetyczną, która została sprzedana za wiele milionów.
W 2007 roku zdobyła MBE za usługi dla przemysłu kosmetycznego i działała jako sędzia dla naszych nagród biznesowych Startups w 2017 roku.
Earle powiedział: "Kiedy moja marka kosmetyczna została uruchomiona ponad dwadzieścia lat temu, nasza działalność wysyłkowa opierała się na papierowych formularzach i płatnościach za pomocą czeków. Dziś wszystko porusza się w zupełnie innym tempie. Z moją późniejszą marką wydawniczą musieliśmy nauczyć się masy cyfrowych umiejętności superszybko i zachęcam małe firmy do chwytania wszystkich dostępnych zasobów i szkoleń, które mogą pomóc z powodzeniem poruszać się po drodze w świecie online."
Więcej umiejętności technicznych dla małych firm
Kampania oferuje bezpłatne indywidualne sesje mentorskie dla brytyjskich małych firm i organizacji charytatywnych obejmujące szereg tematów, w tym marketing cyfrowy, handel elektroniczny i strategię biznesową.
Kampania ma miejsce, gdy badania firmy BT wykazały, że prawie połowa małych firm w Wielkiej Brytanii (49%) twierdzi, że obawia się, że ich firma nie przetrwa bez wsparcia z zewnątrz. Tymczasem 64% twierdzi, że byłoby bardziej skłonnych do wdrażania nowych technologii, gdyby branża IT i telekomunikacyjna zapewniała szkolenia.
Od czasu uruchomienia BT Skills for Tomorrow w 2019 r., BT dostarczyło bezpłatne szkolenia z zakresu umiejętności cyfrowych prawie 300 000 brytyjskim właścicielom małych firm i ich pracownikom. Podobnie, Google przekroczył swój cel pomocy w szkoleniu 100 000 brytyjskich małych i średnich przedsiębiorstw. W sumie ponad 700 000 właścicieli firm zostało przeszkolonych w ramach programu Google Digital Garage.
Jak można ubiegać się o udział w programie mentorskim?
MŚP mogą ubiegać się o udział w programie online, przy czym uczestnicy muszą:
- mieć ukończone 18 lat
- mieć siedzibę w Wielkiej Brytanii
- być małą firmą zatrudniającą mniej niż 50 pracowników
- Być dostępnym 15 listopada, wtorek 16 o 10:00AM, czwartek 18 o 10:00AM, 19 listopada (od 11:00 AM)
- Poszukuj mentoringu na jeden lub więcej z poniższych tematów:
- Budowanie marki
- Budowanie społeczności online
- Zarządzanie czasem
- Współpraca w zespole
Ronan Harris, dyrektor zarządzający Google w Wielkiej Brytanii, powiedział: "Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z BT i liderami biznesu uczestniczącymi w tym inspirującym programie. Wyposażenie małych firm w cyfrowe narzędzia niezbędne do rozwoju i sukcesu jest nie tylko integralną częścią przyszłego krajobrazu biznesowego Wielkiej Brytanii, ale także kolejnym krokiem na drodze Wielkiej Brytanii do ożywienia gospodarczego."
Chris Sims, dyrektor zarządzający BT w jej jednostce SoHo (Single/Small Office, Home Office), powiedział: "Nasze partnerstwo z Google wywodzi się ze wspólnej wizji i zaangażowania w pomoc małym firmom w wykorzystaniu technologii cyfrowej jako siły napędowej wzrostu i dobrobytu. Poprzez nasz darmowy program mentorski i szkolenia w zakresie umiejętności cyfrowych, chcemy wyposażyć małe firmy w umiejętności i wiedzę potrzebną do odniesienia sukcesu w cyfrowym świecie."
Komentarze